شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی

در این وبلاگ مطالبی حول شخصیت بزرگ عارف دوران شیخ المشایخ ، قطب الأقطاب ، أوحد الموحدین خاتم الأولیاء سیدی محیی الدین بن عربی سلام الله علیه گذاشته می شود باشد که مورد عنایت حضرتش واقع گردیم
آخرین نظرات

دایی های بزرگوار حضرت شیخ محیی الدین بن عربی

پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱ ق.ظ

خانواده ی حضرت شیخ خانواده  ی علم و فضیلت و تقوی بوده و پدر و مادر و عمو و دایی های ایشان از بزرگان اهل زهد و تقوی و علم و عبادت بوده اند .

حضرت شیخ روحی لتراب مضجعه الفداء دو دایی به نام های یحیی بن یغان و ابومسلم خولانی داشته اند .

جناب یحیی بن یغان سلطان شهر تلمسان بوده است و در ملاقاتی که بین ایشان و ابوعبدالله تونسی که عابد زمانه بوده اتفاق افتاده به شدت تحت تاثیر سخنان آن عابد قرار گرفته و در او تحول معنوی رخ می دهد و از تاج و تخت عبادت دست برداشته و به زهد و عبادت می پردازد .

جناب حضرت شیخ حکایت تحول معنوی ایشان را که بسیار خواندنی است در کتاب شریف محاضره الابرار و مسامره الاخیار و همچنین فتوحات مکیه آنجایی که درباره ی زهادی که با وجود دقدرت و مکنت دنیا را رها کرده اند ذکر می فرماید .

مراجعه شود به :

فتوحات ج 2 ص 18

محاضره الابرار و مسامره الاخیار ج 2 ص 114


ابومسلم خولانی نیز که دایی دیگر ایشان است از عابدان و زاهدان زمان بوده وجناب حضرت شیخ در فتوحات او را از اکابر ملامیه می شمارند .

فتوحات مکیه ج 2 ص و ص 16

فتوحات مکیه ج 3 ص 35 و 36



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۶
فانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">